dagens Kung

Idag starx innan jag åkte från jobbet spöregnade det och åskade utav bara tusan. Åkte hem och trodde det skulle vara samma väder hemma. Hemma var det soligt och jättevarmt. Passade på att rida ifall regnet skulle komma. 
 
Jag har låtit Kungen vila i 3 dagar eftersom han var så trött efter pay and jumpen. Idag fick jag kvitto på att jag hade valt rätt beslut, Kungen var sitt vanliga jag igen. 
 
Idag blev det mycket ställningar i traven för att få honom att släppa. Jag ska ända mitt ridsätt och börja rida mer in honom i formen än att sitta och rida med händerna. Kungen blir mer sammarbetsvillig och inte lika "dragig". Idag kom han snabbt in i arbetet och en och annan polett ramlade ner. På slutet hade jag fin häst som samarbetade väl. Avslutade passet med att trava av honom lång och låg, inte alltid lätt att få till på uteritterna. 
 
Imorrn kör vi vila igen jobbar 12-21 men sen rullar veckan på som vanligt :D 
 
 
På pay and jumpen i onsdags, snart kör vi igen! :D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0