Veckan

alltså vart försvinner all min tid? Den läggs inte ner på att blogga, det är en sak som är säker! 
 
Any way ska väl skriva hur veckan har sett ut. En väldigt lugn vecka med bara 3 ridpass, pigg kille, oh yes! 
 
Måndags: Red ut. Brukar alltid göra det efter tävling. Red i alla gångarter, krävde inte så mycket. Chill för både mig och han. Var rätt mörbultat i kroppen den här dagen kan jag lova er. Svullen hand och blåmärken. Men inget stoppar mig från en uteritt med bästa hästen! 
 
Tisdag: Vila 
Onsdag: Vila 
Torsdag: Vila 
 
Fredag: Dressyr. Gav mig fanken på att han skulle släppa i höger sidan och börja ställa sig innåt åt höger. Vänster no problemas, höger pain in the ass. Efter 30 minuter kämpade trillade polleten ner för han. Det felet han gör är att han bara går in i super super kort galopp när jag använder inner-skänkeln och inte ställer sig någonting alls. Sjukt jobbigt att behöva bromsa och bromsa och bromsa hela tiden och försöka jobba han ställd trots att han inte förstår. jobbade på ett fyrkantigt spår 15x15 m typ och flyttade ut han i hörenen. Kunde till slut gör det till en volt. Denna dag gjordes knappt något galopparbete, men det gjorde inget, både jag och Kungen var bra trötta efteråt! 
 
Lördag: Vila 
 
Söndag: Markarbete. Whoho äntligen hoppa igen tänkte både jag och Kungens. hoppade på båge med varannat hinder varannat  bara med markbom. En studs med trehinder och en oxer på kortsidan med vattenmatta. Började hoppa fram på studsen. Asroligt tyckte Kungen och hoppade den superlätt, annat var det i våras, fy fan säger jag bara. Hatade studs förut nu älskar jag den... nästan. Efter det blev det hoppa på volt på oxern. Kungen har väl kanse hoppat vattenmatta vid 5 tillfällen förut och alltid vägrat några gånger innan man flög över. Idag tittade han lite, accepterade sitt öde och hoppade över. Hindret var väl kanske 30cm så nästa gånghöjer vi lite så får vi se vad han säger då. Sista serien var den på båge. Trodde han skulle ha svåra problem med den men nejdå. Red i i trav dom två första gångerna och direkt efter första hoppet blev det galopp rakt igenom. alla andra gånger kom vi in i galopp och Kungen (och jag) hade asroligt. Den övningen ska ju ändå vara rätt svår men han gjorde det med en klackspark. Gjorde en bana på slutet och Kungen skötte sig kanon. Ingen rivning eller vägring på hela passet. En svettig häst fick jag med, äntligen med tanke på hans kondition. En väldigt lyckad dag som avslutades med massage i stallet för hästen. 
 
 
 
 
Alla hinder idag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0