piggelin!

Hade från börjat planerat in en lugn mysig uteritt idag med massor av skritt och lite trav. Men det var bara att lägga ner den tanken och planera om för jesus vad Kungen var pigg!
 
Han går i separat hage just nu då dom är lite väl våldsamma mot varandra vid fodringarna och Kungen har fått väldigt fula sår på sistonde. Då är det bättre att han fårstå själv ett tag, han har dock hästar runt omkring så han känner nog sig inte allt för ensam. När han står ensam så samlar han på sig en massa energi som jag får ta hand om, det bästa sättet då är att jobba han mycket! 
 
Åter till ridpasset! istället för en lugnt tur blev det kondition istället. Jag red en sväng där man får vända efter ett tag så jag la upp ridpasset så här: 
 
Ditvägen: arbetade i alla tre gångarter så han blev värm i kroppen. Började med skritt sen trav och efter halva vägen blandade jag alla tre gångarter. 
 
Hemväg. Kort och gott, trav och galopp nästan hela vägen hem. Såklart avskrittning i slutet. Han blev lite stark mellanåt men det räckte med att luta sig bakåt så började han bromsa in. På slutet var han väldigt fin och lydig. Några sträckor gasade jag på lite mer så han fick jobba och sträcka ut sig också. 
 
Ett bra pass trots att både han och jag fick jobba mycket. Båda var lika svettiga efteråt så nog fick vi jobba allt! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0