Näthat

Ett hett ämne just nu bland alla bloggar är snacket om allt näthat. Och såklrt vill jag skriva om min åsikt också! 
 
Jag har (om jag minns rätt) aldrig skrivit en kränkande kommentar. Och om någon skulle ha tagit illa åt sig har detta självklart inte varit min mening. Jag är mycket för konstruktiv kritik. Har man något bra tips till mig om min ridning är det alltid varmt välkommet. Men om någon bara har dålig kritik till mig utan någon fakta så behöver man faktiskt inte yttra sig. 
 
Ett tag skulle alla bloggare (iaf många) skriva svar på tal. Helt fel väg att gå kan jag tycka för dessa människor som inte har något vettigt att säga vill bara ha uppmärksamhet, varför då ge dom det? 
 
Nu var det länge sen jag fick oschysst kritik på min blogg. Kan vara för att jag har så himla snälla läsare, hehe. Men skulle jag få det skulle jag helt ärligt inte bry mig. Jag har ganska mycket skin på näsan och tycker en viss person något om mig då får den helt enkelt göra det. Jag är så även privat, gillar inte någon mig, bra då behöver den personen inte umgås med mig. Simple as that. 
 
Dock ska man tänka på vad man skriver. Kränkande ord kan polisanmälas och man kan alltid lista ut vem som har skrivit vad. 
 
Men jag blir förvånad att så många tar åt sig utav opassande kritik. Jag förstår yngre tjejer att dom blir ledsna men jag fyller 22 år nästa år och det är bra många äldre än mig som tar åt sig alldeles för mycket. Jag tror också att om man har fått mycket oschysst kritik bygger man en mur och när man får konstruktiv kritik läser man mellan raderna och tar det som en personangrepp istället för att ta in det, och vem vet det kanske är det bästa tipset man har fått under alla år som ryttare. 
 
Det finns även många som tycker att bloggar man så får man räkna med att ta lite skit. Okej? Så bara för att jag har facebook så är det ok för någon att skriva elaka saker just för att jag finns på internet? Nä skulle inte tro det. Sånt beteende ska inte accepteras någonstans. Inte på internet, inte på jobbet, inte i skolan ect ect. 
 
Man ska stå på sig om man får sådana kommentarer. Det är ingen som känner din häst bättre än du själv och troligtvis har dom bara sett ögonblicksbilder eller filmer. Dom är inte där varje dag, dom har aldrig ridit din häst. Dom tror att dom känner dig för att dom läser om din häst varje dag men det gör dom inte. Jag säger som Grynet, ta ingen skit! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0