Kungens fula sidor....

Alla hästar har ovanor, lika så min.. här kommer en del saker som Kungen gör som inte riktigt uppskattas ibland....
 
 
  • Kungen vill gärna ta egna beslut. Speciellt i hoppningen just nu. Det ska gärna gå lite fortare, annan gångart, snävare svängar. You name it. Detta tycker inte matte om.. Speciellt inte i hoppningen då det ska gå i 180 och Kungen söker sig efter hinder att hoppa. Det är nästan så att man kan höra han tänka. Fuck you i'm doing this my way. 
 
  • Kungen ska äta allt. Det vill säga blad, grenar, gräs, jord.. ja allt. Speciellt på uteritter då ska det gärnas äta en gren eller två, vilket resulterar i att Kungen får en härlig brun sörja runt munnen som sitter stenhårt på betett. 
 
  • Han blir 5 år på tävlingar. typ. Allt är nytt,läskigt och så kan man inte stå still. Kungen blir hyper och ska bråka med den som håller i vilket oftast inte är jag för jag försöker klä på han. Framhoppningshindrerna är dö läskiga och kan äta upp en. Transporten ska det stampas i så man får uppmärksamhet. Kungen i ett nötskal. 
 
  • Underlaget bitts. Rider man på nyaställen och marken skiftar i färg, kan räcka med en nyans, så är det livsfarligt att gå där. Kan även räcka med att det finns en sten som är svart och resten bruna, LIVSFARLIGT. Det är inte bara en gång Kungen har lagt på en tvärnit och hans kära ryttare får kämpa för att sitta kvar. 
Såklart är dessa inte bara negativa saker. Det är sånna här saker som jag tycker gör en häst persolig. Skulle aldrig byta bort/lämna bort eller sälja Kungen. Vi är som ett gammalt gift par ;) 
 
Världens bästa häst! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha oj vad jag känner igen mig i det sista.. Min ridtravare vågade inte gå in i ridhuset när de lagt in nytt, ljust underlag där. Sedan är det jättejobbigt att gå från gammal asfalt till ny asfalt, har ju inte samma nyans. En gång tvärnitade han när vi var på ett fält för att det var lite mörkare gräs just där ;)

Fin blogg & fin häst! :D

2013-09-24 @ 01:11:02
URL: http://sirblacksmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0