Ridpass söndag

Kungen har vilat sen tisdags så jag trodde att dagens ridpass skulle ske i en jäkla fart eftersom han bara har skrotat i hagen. Dock möttes jag av en lugn lyhörd häst med alldeles lagom energi. Han var relativt lätt i handen och har verkligen förstått sig på det är med tempoväxlingar, skönt! 
 
Jobbade ganska mycket med galoppen som vi har ett litet bakslag med. Nu när han har fattat vinken prövar han ständigt gränserna. Dock tror jag också att han tycker det är jobbigt med eftersom han inte riktigt har dom musklerna än. Men dom börjar komma och han jobbar på mycket lättare nu. Vägen hem blev det ett lite fortare tempo än på väg bort mot stallet men det kan jag köpa en dag som denna! 
 
Det blev ett väldigt lyckat ridpass trotts att han har vilat i många dagar och det var mörkt ute, nej en riktigt duktig häst hade jag idag! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0