Hoppat

Stod hoppning idag på schemat som ni redan vet. Var sjukt nervös till en början eftersom Kungen inte har hoppaet sen början av november och han är i vanliga fall lite nervös och väldigt "på". 
 
Gjorde en serie med två hinder med 14 meters mellanrum på långsidan och sen stod det ett hinder diagonalt. Började hoppa fram på på 50 cm krysshinder. Kungen höll galoppen hela vägen och var väldigt framåt som jag misstänkte. Fick verkligen hålla koll på han för han ville gärna gena i hörnen och eftersom det var en kombination på långsidan så fanns det inte mycket plats att fuska. Men trots att jag korigerade han så blir han varken sur eller börjar "bråka" vilket är väldigt skönt med den här hästen! 
 
Höjde upp alla hinder till 70-75cm efter att han hade taggat ner sig. Hoppade hela serien några gånger till sen var jag nöjd. Vill inte bli för på och och "slita" ut han eftersom han ändå inte har hoppat på ca 4 månader, känns bara dumt! 
 
Både han och jag var sjöblöta efteråt och väldigt nöjda! Man märkte att vi är lite ringrostiga för han överhoppade en hel del i början och jag blev för framåtlutat ibland. Men det är bara att träna träna och träna! Hoppade dessutom i dressyrsadeln vilket var sjukt jobbigt, blev inget bra stöd för benen men jag tror att jag kommer vänja mer efter ett tag ;) 
 
Verkligen nöjd iaf! :) 
 
 
gammal bild då jag inte hade någon som kunde fota idag ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0