Hoppträning

Annelie hade hoppträning för mig och Kungen idag och det gick skitbra! Vi körde travbommar, ett kryss och 5,5:an! Började med att jag skulle trava över bommarna och sen hoppa krysset. När det gick bra skulle jag ta det i galopp och det gick väl sådär... Kungen ville inte lyssna på mig så vi vände på banan så skulle jag galopp hoppa krysset och sen stanna innan bommarna. Kungen fattade vinken och gjorde jättefina halter! 
 
Började sen med 5,5:an och det var no problems. Kungen har blivit väldigt taggad på senare tid vi hoppning så i början var det halvhalt på halvhalt men efter han hade blivit trött så gick det mer i normal tempo! På slutet la vi ihop 5.5:an med krysset och Kungen fattade direkt vad han skulle göra. Dom tre sista gångerna kom vi perfekt och Kungen höll lika långa galoppsteg och hamnade i rätt galopp efter hindret. 
 
Idag känner jag att vi tog ett stort steg framåt, nu kan vi bara bli bättre! :) 
 
 
http://videofy.me/v/2735463  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0