Uteritt på hal is

Har Precis kommit hem och ska snart sätta igång och göra lunch, där efter väntar både att skriva på Sporren och att jobba ett kvällspass. 
 
Kungen fick som sagt en uteritt. Började med att skritta på långa tyglar tills grusvägen kom där jag oftast brukar trava och galoppera. Idag blev det arbetstrav med fokus på att han inte skulle hänga sig i handen utan bar sig själv. Träningen gick överförväntan då Kungen ganska ofta tycker att jag ska bära upp honom, inte schyst med andra ord. 
 
Dock kunde jag inte galoppera då det var is över hela vägen utan sakta trav fick räcka. När vi väl kom till skogen så blev det lite galopp för herren och jisses så roligt det var! Han fick hoppa ett en liten gren som har gått av och lagt sig över stigen. Avslutade passet med att skritta hem. 
 
Stretchade och kylde även benen, godis fick han till och med, bortskämda häst! ;) 
 
När Kungen hade ridits smörjade jag skor, chaps, grimma, sadel och träns så nu är allt fint tills imorrn! :) 
 
 
Humle och dumle i hagen ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0