Träning

Har haft ett uppehåll gällande hoppträningen ett tag nu. Jag tror jag hade sista lektionen i oktober eller något sånt. Saknar det i vilket fall som helst, men jag har verkligen prioriterat dressyren nu i vinter. 
 
Jag tänker så att ska man bli bättre och utvecklas på något krävs det flera olika beståndsdelar för att det ska bli bra. Det är just därför hoppträningen har blivit lite lidande nu och dressyren har fått tagit större delen utav Kungens utbildningen. 
 
Ett tag var det väldigt mycket hoppträningar och nästan ingen dressyr. Just utav den anledning att Kungen inte kunde tekniken för att hoppa. Man märkte mot slutet att även bakbenen hamnade rätt när vi skulle över. 
 
Nu innan allt drar igång igen kommer jag främst att träna på galoppen. Jag vill kunna reglera den uatn att han bryter av till trav. Vill så småningom börja introducera byten i galopp, dock bara enstaka byten. För kan jag reglera galoppen och kunna göra enkla byten så kommer det underlätta för mig i hoppningen i framtiden. 
 
Kommer så småningom börja hoppa lite smått i ett ridhus i närheten och sen dra iväg på träning. Enligt planerna kommer första träningen infalla någon gång under mars-månad. 
 
 
 
 
Fotograf: Linn Olsson-Park
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0