Terrängbanan

Blev lite hoppning idag för Kungens del! Underlaget var lite tveksamt väl när vi var framme och jag hoppade dem flesta hindrerna i trav. Det har snöat och frusit på så snön har en ganska hård yta och då vill jag ta det lugnt. 
 
Kungen var iaf pigg på att hoppa och över dem högsta stockarna blev det galopp mellan och över, så det är jättebra! 
 
På vägen hem blev det bara skritt så han fick skritta av sig ordentligt, han blev lite svettig av hoppandet, haha ^^
 
Mötte även en jakthund och jisses vad den skällde, jag är van vid att jakthundar är tysta, iaf tidigare när jag mött några i skogen. 
 
Väl hemma blev det stretching, superskönt tyckte Kungen! 
 
Han reagerade idag när jag la på sadeln och såg missnöjd ut, funderar starkt på att åka in till Mustang och köpa en ny, vill inte att han ska ha ont! Ska låna Denise sadelpadd imorrn och se om det blir bättre annars ringer jag på måndag och bokar tid! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Denise

Kyra regerar alltid när man lägger på sadeln har alltid gjort kommer alltid göra;) man får ju knappt ta på henne ibland, och har pratat med hennes förra ägare om de och hon har alltid varit så där och dom har kollat upp och prövat sadlar efter sadlar hon gör lika.så är väl något hon gör bara :"

2013-01-13 @ 13:24:35
URL: http://Dizzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0