Rädsla del 2

 
Här kommer den andra delen ur temat rädlsa. Den här gången kommer det handla om mina rädslor.
 
När det gäller hästar och till störrsta delen när det handlar om Kungen. Skador och olyckor ligger garanterat på en förstaplats! Jag är inte speciellt rädd om mig själv, jag har både brutit fingar, fått stora är av sårskador och blivit sparkad och biten.
 
Det som jag skulle tycka vara jobbigt nu är inte den samma rädsla för ca 10 år sedan. Då skulle det bara göra ont och jag skulle bli rädd/ledsen. Nu handlar det om den ekonomiska biten. För måste jag bli sjukskriven så får jag sämre lön om jag måste vara hemma från jobbet. Jag betalar allt för Kungen utom hans försäkring som hans ägare fortfarande betalar. Skulle man då vara sjukskriven i en eller flera veckor så skulle det bli väldigt dåligt med pengar på lönekontot.
 
Dock har jag haft tur (*ta i trä*) och blivit skadad när det har passat kan man säga.
 
Så för min egen del är jag inte rädd att skada mig. Jag är oftast aldrig rädd när jag rider, bara om jag ska göra någon ny utamanade sak som jag inte har gjort innan, som t.ex. när jag hoppade 125cm med min förra foderhäst, då var jag rädd men inte rädd för att åka av och göra illa mig utan rädd för den nya uppgiften.
 
Det är som alla säger. Hästtjejer åker av, gör illa sig, biter ihop och hoppar upp på hästen igen. Dock ska man alltid tänka på att saker kan hända och jag själv använder alltid hjälm när jag rider/kör. Även säkerhetsvästen kommer på vid hoppning, det är ett måste för mig!
 
 
Fotograf: Linn Olsson-Park (Som ni ser på bilden har jag papper i näsan, åkte av Kungen och slog i så det sprutade blod. Men jag hoppade upp och red resten av träningen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0