Hästar genom tiderna: Häst 3 River

Oj oj hur ska man börja på denna kärleks historia då? 
 
River som egentligen heter Rivervalley Rocket och är ett 14-årigt varmblod som jag red i ungefär 3 år. Hade både jag och River varit människor hade vi haft ett väldigt jobbigt on and off förhållande med mycket drama. Det var nämligen väldigt mycket drama kring denna häst. Jag slutade rida han 3 gånger, jag slutade rida han av olika anledningar som inte ska tas upp i bloggen, dom är för privata. 
 
River är den envisate häst jag någonsin har suttit på! Aldrig att man fick något gratis, utan man skulle slita håret av sig tills man fick som man ville, men oj vad man lärde sig! River hade inte ridits på ca ett halvår när jag började och i början kunde han 3 gångarter: Skritt, travar trav och skena. Någon slags form eller samling fanns inte på världskartan. 
 
Ungefär efter 1 år gick han i form i skritt och trav och galoppen hade börjat komma. Det var nu vi startade vår första klubbtävling i hoppning också, som gick allt annat än bra, skit gick det rent ut sagt. 
 
Efter tre år slutade med ett flertal felfria pay and jump och 2 clear round rosetter i dressyr. han löshoppades på 140 cm och galoppen var en riktig dröm tillslut som kunde ridas på volt i form i samlat tempo. 
 
River är en häst som jag rikigt ordentligt kan sakna ibland. Vi hade våra moments och dom kommer jag aldrig glömma. Dock är det för mycket drama som sagt över denna häst och jag kan helt ärligt säga att mitt hjärta kommer inte orka att träffa han igen för att sedan tas ifrån mig igen. Men han var en underbar vän och som jag tror kommer varken han eller jag någonsin att glömma vad vi hade tillsammans. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0