Gårdagen

Hade som sagt dressyrträning igår med Kungen. Jag tycker det gick superbra! :D 
 
Började med att öka och minska volten samt vara noga med att jag skulle ligga före han, han tar gärna över annars och gör lite mer som han vill. Sen tränade vi mycket på att ställa han innåt när vi jobbar på volt, Kungen tycker det är skönast att gå mer rakt vilket inte är tillåtet på volt. 
 
I slutet la vi in serpentiner och jäklar vad jag fick jobba! Han ville gärna tränga in mot mitten istället för att gå in på spåret. Men efter några gånger så jobba han på riktigt fint! Vi tränade även på att länga steget i traven vilket gick bra, jag fick iaf inte så mycket kritik. Och till sist skulle vi lägga in skänkelvikning vilket gick sådär.. jag suger på det, haha XD 
 
Jag är väldigt nöjd över passet och det var första gången som jag tränade för den tränaren och jag tyckte hon var duktig och förklarade bra :) 
 
Summering: 
 
- Kungen var väldigt tung jobbad i början med detta släppte mot slutet 
- Han var lite väl springig i början för att komma undan arbetet 
- Mina ben "fladdrade" lite väl mycket och tränaren fick påminna mig om att bli tung i sadeln. 
- Jag satt ganska ofta på fel sittben 
 
+ Kungen blev jättefin mot slutet och jag fick en härlig känsla 
+Jag hade mitt överliv bra 
+Mot slutet hade han jättebra takt, dock blev han lite trött efter ett tag 
+Det var en jätterolig träning och det är roligt att Kungen gillar att arbeta! 
 
Läxa: 
 
Träna på takten 
Träna på att sitta ner i traven 
Träna på att ställa innåt och att jobba steget före 
 
  
Fotograf: Linus Holmqvist 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0