Bildbomb!

Dagens ridpass spenderades i ridhuset tillsammans med pojkvännen som följde med och tog alla bilder, så himla snällt! :) 
 
Kungen och jag tränade på dressyren idag. Främsta anledningen till detta är för att vi inte har tränat ordentligt sen innan jag åkte till Mexico och för att jag har dressyrträning för tränare på söndag, vill känna att jag har lite koll på grejerna tills dess! :) 
 
Jag började med tempoväxlingar i skritt trav och la tillslut in galoppen. Han kändes ovanligt mjuk och med på noterna idag. Han brukar annars lägga sig ganka mycket på vänster sida (känns som om man bär hela hästen då) men idag var det som sagt bättre! 
 
Galoppen var lite mer framtung som jag gissade att den skulle vara. Men det är inte så konstigt eftersom han egentligen inte ens ska kunna denna gångart^^ 
 
Tillsut kunde jag jobba han ordentligt på en 20 metersvolt i galoppen och han gick fint i form. Känns som en bra början på år 2013! Vi avlutade med lite lång och låg i trav och skritt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0