Rekommenderar

Kan verkligen rekommendera stallpellets som strö till hästen. Jag började med det i sommras till Kungen och har alltid varit helnöjd. Det är både billigare och tar mindre plats i stallet. Det ända som kan vara jobbigt, om man nu är lite lat, är att man måste blöta pelletsen. En vattenkanna brukar jag ta till en påse på 15 kg. 
 
Dessutom spar man med pelletsen om man jämför med spån. För pellets blir som finkorningt spån och ramlar lätt genom grepen och då blir det inte så mycket svinn! Dessutom klumpar sig kisset och blir superenkelt att ta bort! 
 
1 påse i veckan kan man räkna med och det märket jag köper så kostar en påse 45 kr. Då blir det alltså ca 180kr i månaden. Det är alltså billigare än de flesta andra strö alternativen. Så himla smidigt! :) 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag har funderat på det ströt ett bra tag, men jag har kallstall, och hur funkar det då? :S

2013-02-05 @ 11:19:52
URL: http://jessicalindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0