Rädsla del 3

Sist jag skrev om rädsla handlade det mest om rädsla för att något skulle hände mig. Den här gången ska vi sncka lite om Kungen. Det värsta som skulle kunna hända Kungen är att han skulle bli skadad, sjuk eller dö. Det vill säga allt mellan senskador till sjukdomar hästen inte överlever. 
 
Sen är jag rädd att han ska skada sig eller bli så rädd att det händer en olycka. Som t.ex. när jag kör Kungen i hans transport, så fort han rör sig så blir jag misstänksam. Börjar han föra en himla liv som att röra på sig mycket, sparka eller allmänt leva rövare blir jag orolig. Färtänk om han skulle lägga sig i transporten och skada sig eller i värsta fall inte få luft och strypa sig shälv. 
 
Det har hänt ett flertal gånger, speciellt i början, att jag stannade transporten och kollade om han var skadad. Dock stog han alltid där och såg förvånad ut att jag öppnade dörren. Han har aldrig lagt sig ner i tansporten, men jag r nog allt orolig. 
 
Det är det värsta som skulle kunna hända tror jag. Än så länge har han varit hel och överlevt snart 8 månader med mig, jag kan ju bara hoppas att det blir många fler månader! ;) 
 
Kungen har dessutom alltid någon form av benskydd för att minimera risken att skada sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0