Motivation

Känner en väldigt stark motivation till ridningen just nu, trots att min planering inte alltid går ihop. Jag känner att jag vill komma framåt nu och utvecklas som ryttare. Vill verkligen att alla mina mål för 2013 ska ske och att Kungen håller sig sjuk/skadefri.
 
Varje gång jag rider ut nu för tiden känner jag att jag vill arbeta han, inte bara rida för att han ska röra på sig. Han ska gå i form, vara bärig och framför allt lära sig nya saker eller bli bättre på saker han redan kan.
 
Det vi kommer behöva träna på mest nu är samlingen i galopp. Kungen är ju som sagt född till travare och galoppen blir inte graits då. Det kommer ta många timmar innan jag kommer känna att vi nästan har gått i mål. Men det kommer vara värt alla timmar och slit i slutändan.
 
Längtar tills i mars då både träningarna och tävlingarna börjar för våran del!
 
 
Fotograf. Linn Olsson-Park
 
Finaste hästen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0