Då och nu: Hoppning

Kommer komma lite inlägg om Kungens utvecklig. Denna gång hoppning! :) Den här gången är det bara 3 månaders mellanrum men man märker skillnad både på han och mig teknikmässigt, himla roligt! :) 
 
 
Fotograf: Linn Olsson-Park 
 

Det jag märker skilland på först är att hans ben inte hänger lika mycket. på bild nummer 2 har han dragit upp dom mer mot kroppen och behöver då inte ta i lika mycket vid hoppet. Man ser också att han får en mycket snyggare "båge" över hindret. 
 
Det jag märker hos mig själv är att jag har släppt fram händerna mer och ger en bättre eftergift, utan att jag släpper honom helt. Tygelns ska enligt mig aldrig vara slapp utan man ska känna kontakten med hästens mun hela tiden utan att slita. 
 
Dessutom står jag inte lika mycket rakt upp som i första bilden. Det är något jag verkligen kommer behöva träna på! 
 
Men det är roligt att han ser lika positiv ut på båda bilderna. En häst som verkligen gillar hoppning trots att det var jätteläskigt med bommar och hinderfyllnader i början ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0