Söndag plus måndag

Har haft fullt upp hela helgen, lördagen kommer komma i ett annat inlägg som blir inriktat helt på pay and jumpen. 
 
Söndags: Red ut med fina Kungen. Brukar alltid göra det efter en tävlingsdag. Han fick röra sig i alla gångarter och vi körde på lite extra i galoppen så han fick sträcka ut sig ordentligt! Enda kravet var att han inte fick dra iväg men han var lyhörd större delen av ridturen. Vi hade det ganska lugnt med bromsen vilket var både skönt för mig och killen, annars brukar dom rackarna bita mig på ryggen vilket inte är så skönt när det völ börjar klia sen. Men en helt okomplicerad ridtur helt enkelt! :) 
 
Måndags: Red ut även idag, han har ju gått hårt i ridhuset i veckan, både dressyr, hoppträning och sen en pay and jump på det. Körde samma stuk som i söndags, bara krav att gas och broms skulle funka och det gjorde den som vanligt :) Red en lite kortare väg en vanligt då det var nästan 30 grader när vi red ut så vi var kanske borta 30-40 min eller nåt. Typ inga bromsar alls idag, vilket var konstigt men dom kanske börjar försvinna nu, hoppas på det :) 
 
I stallet blev det dusch för Kungen, har man kladdat in sig i kåda får man faktiskt skylla sig själv, så nu glänser han som den stjärna han är ;) 
 
Annars så har jag tvättat alla sktiga grejeroch putast all utrustning som man kan putsa så nu ser mina beiga ridbyxor beiga ut igen och inte helt nerkladdade med hästsalva och annat gott :) 
 
Gammal bild på en gammal häst ;) (att hoppa i dressyrsadel är svåååååååååårt!) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0