Hur går det med mina mål?

I början av året skrev jag om mina och Kungens mål för 2013 var, och ni som inte kommer ihåg så var det dessa: 
 
Här kommer målen för 2013! 
 

Hoppa pay and jump 90cm 
Träna bana med alla hinder på 1 m 
komma ut på iaf en terräng träning 
 
Börja träna mer regelbundet 
komma ut på pay and ride (det vill säga dressyr clear-round typ) 
Få en mer samlad galopp 
 
Så här kommer en mittbedömning ( det har ju ändå gått 8 månader av året) 
 
Hoppa pay and jump 90cm - Det målet har vi inom en kort tid uppnåt, vi ska nämligen starta 90cm lokalt inom en snar framtid! :) 
 
Träna bana med alla hinder på 1 meter - Dit är det nog inte så långt kvar till heller! Vi hoppade ju ett hinder häromdan på 1 meter och dom andra låg mellan 70-85 cm så snart så! 
 
Komma ut på iaf en terräng träning - Har pratat med Annelie om det ska komma ut någon bra tränare snart så förhoppningsvis är vi klara det målet också :) 
 
Börja träna mer regelbundet - Hoppar en gång i veckan nu för tränare så det är bara dressyren som ska falla på plats, i slutändan vill jag nog träna dressyr 2 gånger i månaden :) 
 
Komma ut på en pay and ride - När jag har lärt mig sitta ner i sadeln och kunna använda mina hjälper så kommer jag boka in en pay and ride. 
 
Få en mer samlad galopp - När Kungen är uppvärmd kan jag få han att jobba i kort galopp i högervarvet. Vänster är dock svårare men det jobbar vi på nästan varje dag. 
 
Som det ser ut nu ligger jag bra till med mina mål, alltså var det ganska bra satta mål, tummen upp till det! :) 
 
 
När vi red för tränare i vintars :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0