Pay and jump 1/11

var på pay en jump i Uppsala den 1/11 här kommer utvärdering och filmer! 
 
Resan dit: 
 
Kungen var så lätt att göra med den här dagen, eller ja det är han oftast men att stå stilla i transporten är inte så roligt. Men idag var han super, sa inte ett knyst eller förde oväsen ;) 
 
Framridningen: 
 
Kungen var lite tittig, helt normal andra gången vi "tävlar" och vi hade aldrig varit där innan. Men allt eftersom så blev han lugnare och tillslut när det var vår tid fick vi hoppafram. Framhoppningen var nja inte helt okej. Vi hoppade fram i collectingring, alltså 20X20 M, galoppen fick vi kanppast till där men han hoppade alla hinder utan fel. 
 
70cm
 
Nu till pay and jumpen. Kungen blev nu sjukligt nervös, om ni undrar varför han blir rädd när vi ska in på banan så höll tjejen i ett papper som prasslade till och var tydligen livsfarligt. Ja ni kan ju själva se på filmen att läktaren var en mardröm också, samt att han bajsade på sig... Rosa hindret var inte roligt heller. 
 
Han travade genom hela banan eller ja till 99.99 % iallafall och han ville inte ta galoppen och jag ville inte ställa för många krav på en gång, eftersom han var så nervös. 
 
4 fel och helt ok enligt mig. 
 
 
 
 
 
 
80cm
 
Kungen var lite mer avslappnad. Vi fick även tid att kolla in det rosa hindret extra. Det var iallfall lite mer galopp denna gång så det blev ju bättre iallafall. 
 
Felfria. Det var länge sen jag var så glad. På vår första pay and jump fick vi 2 rivningar på 80cm, trodde att det skulle bli samma sak denna gång eftersom han rev en gång på 70cm banan. Men icke, stolt matte är jag ta mig tusan! Ni kan nog höra att jag blir glad i slutet :) 
 
 
 
 
Hemresa: Kungen var lika duktig denna gång! :) 
 
Summering: Bra andra pay and jump. Nu blir det till att träna på galoppen i ridhus och hinder teknik. :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0