Fredagens ridpass

Blev ett litet lätt dressyr pass idag efter hoppträningen igår. Mer inlägg, bilder och film kommer sen om det ;)
 
Iaf så var fokusen att jag skulle lösgöra han med åttor, skänkelvikningar och olika fomer.
 
Jag tyckte att han var lite lat idag och ville helst inte jobba med bakbenen under sig. Han var samtidigt ganska hård i munnen och trixade med bettet en del. Men till slut fick jag han ganska avslappnad och formen börjar komma i galoppen med, den måste samlas mer för att kännas helt bra. Jag tror att han inte riktigt orkar att bära upp sig än utan gasar på mer för att "fly undan" arbetet. Tränade samtidigt nedsittning och visst går det framåt långsamt.. Väldigt långsamt... Dock blir hans form avslappnare och finare när jag sitter ned.. skumt..
 
Aja han är nog lite trött sen igår med och jag red i ca en halvtimme bara idag, Men det går framåt iaf! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0