Förra hoppträningen

Var som sagt på hoppträning förra torsdagen och nu kommer en liten summering.
 
I början av passet var Kungen på hel spänn och när vi skulle sitta ner i sadeln utan stigbyglar ville han inte trava över travbommarna utan hoppade över dom, detta resulterade i att vi fick ta om övningen om och om igen tills han travade lugnt över.
 
Nästa övning var att travhoppa ett litet hinder och att jag skulle stå i fältsits, nu hade han lugnat ner sig och allt gick som en dans. Detta skulle även ske i galopp och även detta gick prima.
 
Sedan skulle vi hoppa tre hinder i en följd och när detta var klart skulle vi hoppa tre andra lägga ihop dessa serier och hoppa en hel bana.
 
Dock hände det en liten olycka under ridpasset (inte jag och kungen) och träningen fick ta en paus en stund. Efter att allt hade ordant sig fick jag och Kungen ta en sista runda och den gick bra.
 

Jag tyckte Kungen skötte sigt bra, men han behöver mer stöd från mig som ibland kan bli lite feg. I och med detta blir det lite flacka hopp, vägringar och rivningar. Han var även pigg som tusan och blev stark men lyssnade bättre när han hade gått en stund. Men det gick helt klart bättre än sist och jag får tänka att han fakiskt aldrig har hoppat innan han kom till mig. Banan på slutet låg som  minst på 80cm och det högsta på 95cm (som Kungen alltid hoppade hur fint som helt på)
 
 
Övning nummer 2 i trav. Jag tappar stigbygeln och lite sånt, kan tyvärr inte redigera filmen heller ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmie

Vem är perfekt?
Du rju duktig :-) Var längesen man själv red sist...

2012-08-14 @ 23:42:39
URL: http://lifeatthecontryside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0