Dagens Sanning... #1

En sak jag är extra noga med, är egentligen ganska fånig..
 
Det är nämligen så att jag har ganska höga krav av vem och vilka som får mocka min häst box. Detta gäller inte bara Kungen utan även när jag red River så var jag lika petnoga av mig. Det ska även mockas på ett speciellt sätt..
 
1. Det är viktigt att allt kiss och bajs är borta, Jag skulle inte vilja ha skit i mitt rum om vi säger så..
 
2. Vattenhinken ska vara så ren att inte ens ett litet sågspånn ska existera där.
 
3. Det ska sen vara plant för hästen och nu när jag har torv blandat med spån så ska det vara lika mycket mängd över allt. Alltså om man lägger i mer spån/torv ska detta blandas direkt med resten som finns kvar i boxen.
 
4. Det ska vara sopat en bit in i boxen och även där höset ligger.
 
5. Till sist stängs boxdörren och då är det viktigt att även gången är rensopad..
 
Ganska löjligt egentligen, kanske inte ettan med resten av punkterna. Jag tror nämligen att Kungen skiter i om underlaget är plant eller inte..
 
 
Även höet ska ligga på en speciell plats... Och krubban ska skuras ur VARJE dag...
 
Någon mer som är som mig?
 
 

Kommentarer
Postat av: Heléne

Känner igen mig fullkomligt:) Men det vet du ju redan :)...

2012-08-12 @ 23:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0